​210 deltagere lot seg engasjere på Lindorffkonferansen

14. – 15. september gikk årets Lindorffkonferansen av stabelen i Tromsø. Årets tema var digitalisering og gjeld. Årets konferanse tok for seg økonomiske trender, den digitale utviklingen og juridiske temaer.

Anette Willumsen, admin. direktør for Lindorff i Norge og konferansier Per Henrik StenstrømNær 210 deltagere fikk en tankevekkende og motiverende dager fra start til slutt. Sammen med foredragsholderne sørget Per Henrik Stenstrøm, dagens konferansier, for spennende innlegg om digitalisering, gjeld, primadonnaer og de nyeste trendene innen inkassofaget.

Med en god blanding av Lindorffs interne og eksterne foredragsholdere som Hanne Riksheim, Eline Hvidsten, Eirik Larsen (DNB markets), Erlend Kroom (Digipost), Kim Daniel Arthur (spillgründer), Christian Kamhaug og Hege Stokmo (Virke inkasso).De satte fokus på ulike aspekter ved inkassofaget. Noen stikkord for deres innlegg var: tenk utenfor boksen, innovasjon, personvern, digitalisering og samfunnsansvar.

Rykende fersk funn fra ny Lindorffanalyse.

På konferansen ble det rykende ferske funn fra Lindorffanalysen ble presentert av sjefsanalytiker i Lindorff, Anette Huseby. Funnene er tydelige: Det blir tøffere for de som allerede sliter.

15 % flere bedrifter gikk konkurs i andre kvartal, sammenlignet med andre kvartal i fjor. Videre ser vi at færre privatpersoner får betalingsanmerkning, og summene de skylder er 7,8 % lavere enn i fjor. Men antall betalingsanmerkninger per person har økt, fra et snitt på 4,9 til 5,3 saker.

Tilbakemeldingene på årets Lindorffkonferansen har vært veldig positive. Fikk du ikke deltatt? Ta en titt på #Lindorffkonf på twitter for oppdateringer. 

Svært gode tilbakemeldinger

I år ble det lagt fokus på å vise kunder hva vi jobber med internt i Lindorff. På bakgrunn av dette ble det laget et digitalt rom der kunder kunne se hvordan vi jobber med digitale prosesser, sosiale medier, kundereiser og utvikling av produkter.

- Årets Lindorffkonferanse har virkelig vært en kjempesuksess. Vi har fått mange positive tilbakemeldinger fra kunder som har vært veldig fornøyde og mente vi hadde truffet veldig bra på det faglige, sier Benjamin Asplund. 

Fikk du ikke deltatt? Fortvil ikke. Klikk deg inn på #Lindorffkonf på twitter for oppdateringer fra konferansen.