Telenor signerer utvidet avtale med Lindorff

Lindorff skal levere inkasso- og kundeservicetjenester til Telenor. Mislighold av mobilregninger er et utbredt problem.

Telenor har valgt Lindorff som leverandør av inkasso- og fakturatjenester.

Selskapene har hatt et samarbeid i en årrekke, og avtalen er nå fornyet – og utvidet – etter en omfattende anbudsprosess. Telegiganten kommer også som før til å samarbeide med ett annet inkassobyrå.

Denne gangen skal Lindorff også levere kundeservicetjenester; et satsingsområde for Lindorff, som primært assosieres med inkasso. Avtalen innebærer i tillegg løpende kjøp av private inkassokrav, samt bedriftskrav.

Telenor er en av Lindorffs største kunder.

God kundebehandling står sentralt
– Vi er selvsagt utrolig glad for at Telenor valgte oss. De kan fortsatt forvente seg en fremoverlent partner som har fokus både på oppgjør og god kundebehandling. Vi er opptatt av å bidra til Telenors verdiskapning, ved å legge vekt på kundetilfredshet og digital utvikling, sier Anette Willumsen, administrerende direktør i Lindorff.

Mange betaler ikke mobilregningen
Lindorff leverer inkassorelaterte tjenester for en rekke kunder, og mislighold av mobilregninger er utbredt. Over 20 prosent av Lindorff´s inkassosaker stammer fra telekom.