Mottatt melding fra Intrum og usikker om den er riktig?
Det har tidligere blitt sendt ut falske tekstmeldinger som utgir seg fra å være Intrum. Det er lenge siden vi har opplevd dette, men vi oppfordrer uansett å være påpasselig om det kommer en SMS du er usikker på.
Intrum har aktivert sender ID protection som betyr at det kun er fra våre kontoer at Intrum kan benyttes som avsender. SMS vil bli stoppet om svindlere prøver sende melding fra Intrum. Dette gjelder kun om du benytter deg av en leverandør med Telenor- eller Telia dekning. Hvis du benytter deg av en annen leverandør kan en falsk melding fra Intrum legge seg i samme SMS-feed med meldinger som faktisk kommer fra oss. Har du fått en slik tekstmelding, ikke trykk på lenken eller oppgi personlig informasjon.
Vi vil aldri be deg som kunde av oss oppgi personlig eller sensitiv informasjon på tekstmelding. Har du fått en slik tekstmelding skal du slette den og ikke svare. Her er et eksempler på hvordan en tidligere falsk melding har sett ut:

Den raskeste og sikreste måten å få oversikt over saken din på er å logge inn i portalen vår.
Fake text messages from Lindorff or Intrum
We have been made aware that several people have received an SMS that is supposed to have been sent from Lindorff or Intrum. This is an attempt at fraud and has not been sent from us. Do not give them your personal information.
As with any scam or phishing method, you who receive the message are asked to go to a link, and it looks like Lindorff or Intrum is the sender. Do not reply to the SMS, just delete it.
You can always log in to the self-service portal to find information on your debt collection case/cases.