Advarer mot falske SMS-er 

Obs! Vi har oppdaget at det blir sendt ut falske tekstmeldinger fra Intrum. Ikke trykk på lenken i SMS-en eller oppgi personlig informasjon. Les mer om svindelforsøket her.

Les mer ›
Den sikreste måten å få oversikt over saken din på er å logge inn i portalen vår.
Har du mottatt et brev fra oss?

Den sikreste måten å få oversikt over saken din på er å logge inn i portalen vår.

Har du en inkassosak hos Intrum

Logg inn og få oversikt

Hvem er Intrum?

Lindorff har byttet navn til Intrum og ny hjemmeside er www.intrum.no. Vi har vært en del av Intrum i fire år, men har først fått lov til å bytte navn nå på grunn av konkurranseregler. Vi tar med oss Lindorff-arven som vi er så stolte av. Vi skal fortsette å jobbe for å finne de beste løsningene – både for deg som trenger hjelp med å få betalt og for deg som trenger hjelp med å betale.

Do you have any questions or want to pay?

Did you know that we speak more than 30 different languages? You are in other words welcome to contact us even if you don't speak Norwegian. Click here to get to our English pages.


Ofte stilte spørsmål

Ofte stilte spørsmål:

Advarsel om SMS-bedrageri som hevder du skylder Intrum penger

Det har nylig blitt sendt ut falske tekstmeldinger som angivelig er fra Intrum eller Lindorff. Har du fått en slik tekstmelding, ikke trykk på lenken eller oppgi personlig informasjon. Vi vil aldri be deg som kunde av oss oppgi personlig eller sensitiv informasjon på tekstmelding. Har du fått en slik tekstmelding skal du slette den og ikke svare.

 

Les mer om det svindelforsøket her og se eksempler på falske tekstmeldinger. 

Jeg trenger betalingsinformasjon

Informasjon om beløp og KID

Du finner beløp og KID-nummer nederst på brevet du har fått fra oss. Du finner også informasjonen i portalen vår.

 

Jeg trenger betalingsinformasjon på e-post

Den aller raskeste måten å få betalingsinformasjon på er å logge inn på portalen. Hvis du ikke finner svarene du leter etter, er du velkommen til å ta kontakt med oss. Vi vil sende deg betalingsinformasjonen på e-post.

Hva er status på saken min?

Du kan enkelt sjekke status på saken din i portalen. Du kan også ta kontakt med oss.

Jeg ønsker en nedbetalingsplan

Du kan søke om å få en nedbetalingsplan når du logger inn på portalen vår. Du kan også ta kontakt med en av våre rådgivere. Vær oppmerksom på at vi ikke kan garantere nedbetalingsavtaler for alle saker.

Les mer om nedbetalingsplaner.

Saken bygger på feilaktig grunnlag

Logg deg inn på portalen vår for å melde en tvist eller ta kontakt med kundesenteret vårt så raskt som mulig.

Vi tar kontakt med kreditor og stopper inkassoprosessen inntil videre.

Hvis vi får bekreftet at du er forpliktet til å betale gjelden, vil vi fortsette inkassoprosessen. Vær oppmerksom på at kreditoren kan søke om at gjelden drives inn gjennom rettslige skritt hvis du ikke betaler og det ikke foreligger en tvist.

Les mer om inkassoprosessen.

Se alle ofte stilte spørsmål ›

Ønsker du å kjøpe inkassotjenester?

Gå til bedriftstjenester