Høye strømregninger – ikke vent for lenge med å ta kontakt

Med de vedvarende høye strømprisene har det blitt spådd en økning i inkassokrav, likevel har kundesenteret i Intrum foreløpig ikke sett noen økning av energirelaterte kundehenvendelser.

Noen vil kanskje få sitt første inkassokrav

«Foreløpig ser vi ikke en stor økning i henvendelser om strøm. Det kan virke som at folk har en buffer å gå på og at flere strømselskaper har gode og fleksible løsninger til kundene».

Likevel sier leder for kundesenteret i Intrum, Hedda Fahlstrøm, at det er lurt å forberede seg på at disse regningene vil fortsette å være høye en stund til. Flere vil kanskje oppleve å få sitt første inkassokrav, og da er det viktig at de vet at vi er her for å hjelpe til med å finne gode løsninger.

«Har du aldri hatt en inkassosak før, og synes det er skummelt, så er rådet fra oss å ta kontakt med en gang. Dette skjer mange i løpet av livet, og nå er dette en helt spesiell situasjon med de høye prisene. Vi er her for å hjelpe deg!» Sier Fahlstrøm.

Her kommer noen gode råd til deg som har fått et inkassokrav

  1. Ta kontakt med oss tidlig. Jo tidligere du er på ballen, jo enklere er det for oss å hjelpe deg.
  2. Vårt kundesenter sitter med mye kunnskap og vi kan være en god sparringspartner.
  3. Vi kan for eksempel hjelpe deg med å lage en nedbetalingsplan og lage en avdragsordning.
For mange handler det om å lufte noen tanker angående prioriteringer
Hedda Fahlstrøm, leder for kundesenteret i Intrum.

Det kan generelt være lurt å få oversikt over økonomien tidlig, og sette opp et budsjett som fungerer for deg. Her har vi laget noen gode tips til både sparing og en budsjettmal som kan hjelpe.

Ikke nøl med å ta kontakt, vi er her for deg!