Fra lykkerus til inkassokrav - hva nå?

Rådene til deg som vil ut av inkassoknipa.

Det er fort gjort å la seg rive med når nettbutikker og andre butikker har masse tilbud og annonserer med supersalg. Av og til kan det også være fristende å utsette betalingen litt eller handle med kredittkortet.

Men hvis man glemmer å betale regningen eller av en eller annen grunn ikke betaler, kan vinninga fort gå opp i spinninga når du får renter på kjøpet ditt. Da er det viktig å betale regningen så fort som mulig slik at det ikke går lengre.

Hvis du likevel skulle havne hos oss er det noen ting du kan gjøre for å få ryddet opp i situasjonen din:

  1. Sett deg inn i saken din. Finn ut hvem kravet er fra og hvor mye det er på. Hva gjelder kravet. Logg deg inn på vår selvbetjeningsportal og få oversikt. Hvis du har mulighet til å betale kravet så gjør det med en gang.
  2. Trenger du mer informasjon? Hvis du trenger mer informasjon om saken din, og du har vært inne på selvbetjeningsportalen, så ta kontakt med kundesenteret. Der møter du en hyggelig saksbehandler som kan fortelle mer om saken din.
  3. Saksbehandleren din kan hjelpe deg med en løsning. Hvis du ikke har mulighet til å betale med en gang så ta kontakt med kundesenteret så tidlig som mulig, så prøver saksbehandleren din å finne en løsning med deg.
  4. Følg opp saken. Hvis du har fått en betalingsavtale så pass på at du betaler i tide. Hvis ikke vil kravet bli gjort om igjen.
    Har du fått purring- eller inkassokrav fra oss? Logg inn på vår selvbetjeningsportal og få oversikt.

Trenger du hjelp? Ta kontakt så hjelper vi deg.