Advarer mot falske SMS-er 

Obs! Vi har oppdaget at det blir sendt ut falske tekstmeldinger fra Intrum. Ikke trykk på lenken i SMS-en eller oppgi personlig informasjon. Les mer om svindelforsøket her.

Les mer ›

Lovverk og compliance kombinert med god kundeopplevelse

Vi i Intrum mener at compliance og lovverk er verdsatt like høyt som god kundeservice. Vi jobber hardt for at våre kunders kunder skal få en best mulig opplevelse. Vi investerer tid og ressurser i teknologi, prosesser og mennesker for å sikre de beste resultatene for våre kunder og klienter.

Høyt fokus på lovverk og compliance - fordelen ved å jobbe med Intrum 

Intrum er Europas markedsledende inkassobyrå, med et spekter av tjenester innen kredittstyring og finansielle tjenester. Vi har lang erfaring og dyktige ansatte som hele veien jobber for å gi deg som kunde mest mulig rettferdig kundebehandling. Vi ser også at lovverk og compliance er vel så viktig som fokus på kundeopplevelse. Her er noen konkrete grunner til at du bør jobbe med oss:  

Høyeste Net Promoter Score i bransjen 

Vår kultur for kontinuerlig forbedring inkluderer regelmessige vurderinger. I 2021 ble vi tildelt en NPS-score på 59+, den høyeste oppnådde i bransjen.  

Undersøkelser av kundeopplevelser i ulike kanaler 

Disse er knyttet til rådgivernes individuelle presentasjoner og lar oss kontinuerlig vurdere og rapportere kundens servicenivå. Her vil vi se forslag til fremtidige initiativer og forbedringer. 

Månedlige kundeundersøkelsesrapporter 

Vi deler disse rapportene månedlig med kundene våre, inkludert volumet av undersøkelsen som er utstedt og eventuelle tilbakemeldinger.  

Investering i Speech Analytics 

Ved å analysere samtalene våre forsikrer vi at kundene håndteres riktig samtidig som det er en sikring mot dårlig kundeadferd. Alle samtalene vurderes opp mot flere kriterier, med fokus på regulatoriske og lovmessige krav for kunden. Siden oppstart har denne prosessen vært en nøkkeldriver for bedring ved fokusert coaching og tilbakemelding, hvilket har resultert i positive tilbakemeldinger fra våre kunder.  

Digitale løsninger 

I en verden hvor det er økende etterspørsel etter 24-7 digitale løsninger, er det mulig for kundene å betjene seg selv på vår kundeportal. Kundene kan betale etterskuddsvis, gjennomføre en inntekt- og utgiftsvurdering, samt komme med tilbud om tilbakebetaling.  

Jevnlige oppdateringer

Vi er opptatt av at kundeportalen skal gi en god kundeopplevelse. Derfor kan kundene hele tiden følge med på fullførte planer, tilbakebetalinger eller se godkjente betalingsforslag. Denne kundeportalen synkroniseres og oppdateres hver halvtime med alle inkassosytemene. Portalen er fullt integrert i Intrums inkassoplattform.  

Lovverk og oppdateringer 

For å sikre at compliance-delen i bedriften er innebygd og forstått, legger vi til rette for månedlig kurs i compliance og GDPR for alle våre kollegaer. Hele bedriften vil få et nyhetsbrev om fagområdet, så vi er sikre på at hele bedriften er klar over regulatoriske funn og interesseområder. Vi brenner også for å fremme prinsippene for TCF på alle nivåer, fordi vi bryr oss om å behandle gi våre kunder rettferdig behandling.  


Disse prosessene og verktøyene gjør at vi kan levere et høyt nivå av god kundeservice. For mer informasjon om hvordan Intrum tar var på dine kundeforhold - les mer her.