Scorekort

Et godt scorekort øker lønnsomheten på flere måter. En kundebase som er tilpasset ønsket risikonivå øker både inntektene og reduserer tapene. I tillegg vil scorekortet begrense antall søknader som blir behandlet manuelt, noe som i seg selv kan bidra til betydelig reduserte kostnader.

Reduser risikoen i kundeporteføljen

Reduser det manuelle arbeidet i søknadsbehandlingen

Velg flere lønsomme kunder

Brukervennlige løsninger


Ofte stilte spørsmål

FAQ - Scorekort | Intrum

Får jeg et generelt scorekort av Intrum, eller er det noe som er tilpasset meg som kunde?

Scorekortene utvikler vi spesifikt for kunden, for å få et mest mulig treffsikkert scorekort. Scorekort blir utviklet gjennom en prosess hvor kundens ønsker og behov blir ivaretatt.

Hva er fordelen med et scorekort utviklet av Intrum?

Intrum benytter vanlig kredittinformasjon i utvikling av scorekort, i tillegg til at vi benytter unik betalingsadferdsdata. Dette gjør at vi kan lage enda mer treffsikre scorekort som bidrar til å minske misligholdsraten på utlån.

Hvordan bruker jeg som kunde et ferdig scorekort?

Intrum bistår med å implementere og drifte scorekort. Dermed kan scorekortet driftes av Intrum, eller så kan det driftes intern av kunden. Vi finner løsningen som passer deg som kunde.

To menn som snakker, illustrasjon at de diskuterer Intrums tjenester som scorekort og kredittsjekk.

Scorekort gir unik informasjon

God lønnsomhet starter med å velge de riktige kundene. Intrum utvikler skreddersydde scorekort for automatisk behandling av kredittsøknader.

 

Les mer om scorekort her

“Scorekort gir deg som kunde en skreddesydd løsning som hjelper deg å forbedre kredittprosessen”

Fritjof Erling Røed Halaas, senioranalytiker, Intrum

Bli kunde hos Intrum

Vi leder veien til en sunn økonomi