Skap gode kundereiser med hjelp fra en inkassorådgiver hos Intrum 

Vi lever av kundene våre, og da er gode kundereiser helt avgjørende. I dagens digitale samfunn er det enkelt å bytte leverandør, og dårlig kundebehandling spres raskt på nett. Her er hvordan bedriften din kan skape gode kundereiser med hjelp fra en inkassorådgiver.

Hvordan er kundereisen i bedriften din?

Dersom du jobber i en stor eller mellomstor bedrift, har du kanskje en avdeling for kundeservice. Det er gjerne denne avdelingen som er i direkte kontakt med kundene og som besvarer alle spørsmål – fra produktinformasjon til mer konkrete henvendelser om faktura og inkasso. Men klarer de å få kundene til å følge seg ivaretatt og sett?

Hvordan skape gode kundeopplevelser? 

Hva som avgjør om en kundeopplevelse er god vil variere, og det er i hovedsak bare kundene dine som kan gi deg svaret på det for din bedrift. En fellesnevner vi imidlertid vet er viktig for å skape god kundebehandling, er å gi kundene en følelse av å være viktig og forstått. Det gjør man blant annet gjennom personlig oppfølging. 

Tilpass kundebehandlingen ved hjelp av kundesegmentering

I Intrum har vi en egen segmenteringsmodell som skiller ulike kundegrupper, slik at vi vet hvilke type kommunikasjon de foretrekker og hvilket behov de har. Ved hjelp av denne innsikten og vår lange erfaring i bransjen, har vi mulighet til å skreddersy tjenestene våre og sikre gode dialoger.

Vårt formål er å se begge synspunkter og bidra til å finne en rimelig og bærekraftig løsning for alle parter. For å lykkes med dette behandler vi alle med verdighet, respekt og empati. Vi ønsker å lede veien til en sunn økonomi, hvor kundene våre får betalt og folk som har gjeld kan betale ned og komme seg videre i livet. Dette er en vinn-vinn-situasjon for begge parter
Anna-Karin Gustafsson, Head of Operations, Intrum Sverige

Personlig oppfølging med en inkassorådgiver

Håndtering av gjeld er et tema som ofte vekker følelser hos folk, og mange kan oppleve en form for frustrasjon. Da er det viktig å ivareta kundens praktiske og emosjonelle behov.  
Hos Intrum får hver kunde tilpasset behandling basert på deres situasjon, atferd, kunnskap og miljø. Les mer om god inkassoskikk og hvorfor det er viktig. 
 
En person som mottar et inkassovarsel, ønsker som regel å betale denne så raskt som mulig uten å snakke med en rådgiver. Da gjelder det å ha en betalingsløsning lett tilgjengelig, som for eksempel innloggingsportalen vår.   
 
En person med store økonomiske problemer derimot, er gjerne fortvilet over situasjonen og har et behov for å føle seg forstått. Ved hjelp av en inkassorådgiver som er spesialtrent til å ivare sårbare sluttkunder og gi rettferdig kundebehandling, vil de sannsynligvis klare å finne den beste løsningen sammen.

Få hjelp av en inkassorådgiver fra Intrum

Vi vet at det er minst like viktig å ivareta kundeforholdet med kunden som det er å få pengene tilbake, og derfor er vi svært opptatte av å ta vare på kunders kunder. Dette gjør vi ved å være en rådgivende, profesjonell og serviceinnstilt part gjennom hele inkassoprosessen, og tilpasser enhver sak basert på kunden vi samarbeider med.  
  
Les mer om hvordan Intrum tar vare på dine kundeforhold i inkassoprosessen.