Advarer mot falske SMS-er 

Obs! Vi har oppdaget at det blir sendt ut falske tekstmeldinger fra Intrum. Ikke trykk på lenken i SMS-en eller oppgi personlig informasjon. Les mer om svindelforsøket her.

Les mer ›

Hvilke inkassoløsninger har du bruk for?

Markedsledende inkassobyrå

Inkasso i Norge

En vellykket virksomhet er avhengig av en forutsigbar kontantstrøm og gode kunderelasjoner. Når dine kunder ikke betaler i tide, kan Intrum inndrive gjelden og samtidig opprettholde kundeforholdet.

Les mer ›

Reduser tap og få forbedret likviditet

Gjeldskjøp

Gjeld du har avskrevet, kan fortsatt ha høy verdi. Vi i Intrum spesialiserer oss på å kjøpe misligholdt lån på tvers av alle aktivaklasser, fra usikert gjeld til sikret lån.

Les mer ›

Vi hjelper deg uansett hvilket land du befinner deg

Internasjonal inkasso

Når du har kunder i forskjellige land, kan det være vanskelig å få betalt i tide. Med 25 lokasjoner og et globalt partnernettverk kan vi hjelpe.

Les mer ›

Internasjonal inkassopartner – vi hjelper med multinasjonal innfordring

Multinasjonal innfordring

Har du innfordring på tvers av flere land? Velg oss som din inkassopartner, så vil du kun ha ett kontaktpunkt for all din inkasso- og innfordringsaktivitet.

Les mer ›

Juridiske tjenester ved rettslig inkasso

Juridiske tjenester

Intrum samarbeider tett med Advokatfirma Kontrakt som har erfarne advokater og hjelper deg med å få til en løsning i saken.

Les mer ›

Ofte stilte spørsmål

FAQ - Inkasso | Intrum

Når kan jeg sende en sak til inkasso?

Du kan sende en sak til inkasso tidligst 14 dager etter at originalfakturaen har forfalt, og inntil 3 år etter at originalfakturaen har forfalt.

Hvordan blir jeg kunde?

Du kan enkelt bli kunde gjennom våre online løsninger, eller ved å ta kontakt med oss direkte.

Hvordan registrer jeg en sak?

Du kan enkelt registrere forfalte fakturaer i kundeportalen. Du logger inn med brukernavn (mailadressen din) og passordet du opprettet etter at du mottok aktiveringsmailen da du ble kunde.

Du kan lese mer om hvordan du registerer saker her.

Hva koster inkasso?

Prisen på inkasso avhenger blant annet av saken/sakene og hvilken avtale du har. I våre online løsninger kan du velge den pakken som passer best for deg, eller du kan ta kontakt med oss og få et spesialtilpasset tilbud.

Hvor kan jeg sjekke status for saken?

Du kan sjekke status på saken i kundeportalen. Du logger inn med brukernavnet og passordet du fikk på mail da du ble kunde.

Kan Intrum hjelpe til med inkasso i utlandet?

Hvis kunden din er bosatt i utlandet, kan vi hjelpe deg med restitusjon. Intrum har kontorer i 24 europeiske land og dekker resten av verden gjennom et solid partnernettverk.

Når du sender oss en utenlandsk inkassosak, sender vi den videre til vårt kontor eller samarbeidspartner i det aktuelle landet. Vi passer på å følge den lokale forretningspraksis, kulturen, lover og regler for det spesifikke land. Dette betyr at kundene dine blir behandlet på best mulig måte.

Hvorfor velge Intrum?

Global rekkevidde


Markedsledende inkasso- og kredittstyringsbyrå


Høyt fokus på god kundebehandling


Juridisk ekspertise og løsninger


Bli kunde hos Intrum

Vi leder veien til en sunn økonomi


Les mer her