Karen Buchar Merkevareansvarlig

Karen Buchar Merkevareansvarlig

Karen Buchar har jobbet med markedsføring og merkevarebygging i over 20 år! Hun startet som merkevareansvarlig i Lindorff som er en del av Intrum i januar 2021, med hovedansvar for navnebyttet til Intrum fra Lindorff.

Jeg startet min karriere i IT-bransjen, der jeg jobbet i 10 år. Etter det har jeg hatt omtrent 10 år i finansbransjen. Jeg har vært leder i mange år og har vært så heldig at jeg har fått jobbe med alle deler av markedsføringsparaplyen. Kunden står mitt hjerte aller nærmest
Karen Buchar, merkevareansvarlig, Intrum

Du har jobbet med mange kjente merkevarer tidligere, hva er det som er spesielt med Intrum?

Det som er spesielt med Intrum er vår todelte samfunnsrolle; som en av de største inkassoselskapene har vi en unik mulighet til å vise alle viktigheten av vår rolle og at vi hver dag jobber for at økonomien ikke skal stoppe opp. Vi hjelper både de som skylder penger med å gjøre opp for seg, men passer også på at bedrifter får betalt for produktene og tjenestene de leverer. Det er viktig for oss å se og hjelpe mennesker som av en eller annen grunn har havnet i økonomiske problemer. Gjennom flotte samarbeidspartnere som Røde kors, får vi en unik mulighet til å bidra inn i Nettverk etter soning. Vi tar rollen vår på alvor og behandler alle kunder med respekt, noe vi beviste da vi vant årets kundeservicepris i innfordring. 

Fra venstre: Karen Buchar, Bunny Nooryani og Camilla Gulsett.

Hvorfor bytter Lindorff navn til Intrum?

Vi har faktisk vært del av Intrum i fire år allerede. Intrum er til stede i 24 europeiske land, inkludert Norge. I Norge fikk vi ikke lov av konkurransemyndighetene til å bytte navn før. Men nå er tiden kommet.   

Hva tenker du det er viktig at kundene våre vet i forbindelse med navnebyttet?

Det som er viktig å vite er at vi er de samme og vil ta like godt vare på kundene våre. Vi tar med oss Lindorff-arven videre, som vi er så stolte av, og i tillegg vil vi nyte godt av innsikten og kompetansen på tvers av 24 land. 

Vi vil fortsette å jobbe med digitalisering og kundereisen fremover, og vi er rigget for å møte fremtiden og hva den vil kreve av oss. I tillegg vil vi kunne møte våre internasjonale kunder på en enda bedre måte.  

Vi vil fortsette med å finne de beste løsningene for deg som trenger hjelp til å få betalt - eller å betale.  

Hva har vært det mest spennende med denne prosessen?

Som nyansatt i Lindorff, så har prosessen med å forstå hele selskapet og å få alle med på laget vært veldig spennende. En navnendringer handler ikke bare om å bytte ut penner og logo på huset, men flere titalls personer internt er involvert i at vi skal bytte navn.  

Vi får nå også en unik mulighet for å bygge vårt omdømme og til reposisjonere oss i markedet. Det har vært utrolig morsomt å få starte med blanke ark, og være med på å utforme hvordan vi ønsker å bli oppfattet fremover. Jeg går inn i sluttspurten med stor ærefrykt - det er omfattende å være ansvarlig for navnebyttet til en så stor og kjent merkevare.  

Hvordan vil du jobbe med å styrke Intrums merkevare i Norge fremover?

Vi vil kjøre en omfattende reklamekampanje fremover, så det er bare å følge med! Vi har samarbeidet med flinke folk fra mediebyrået Mood Communications og reklamebyrået Anorak. Dette stjernelaget skal hjelpe oss med å bygge Intrums merkevarekjennskap i det norske markedet i årene som kommer.