Hva er betalingspåminnelser?

Mange kunder glemmer å betale regningene sine, eller de velger å vente med å betale. I slike tilfeller kan du benytte deg av betalingspåminnelser. En betalingspåminnelse, også kalt en purring, er for å minne kunden din på at de fortsatt skylder en innbetaling.

Betalingspåminnelsen kan sendes ut etter 14 dager, og denne kan også inkludere et såkalt purregebyr. 

Bedre likviditet i bedriften med tilpassede betalingspåminnelser

Ved å redusere kredittiden, altså antall dager en kunde bruker på å betale for varen eller tjenesten, kan du få bedre likviditet i bedriften. Å få kunden til å betale regningene sine raskere, kan imidlertid være enklere sagt enn gjort.  
  
For å drive god likviditetsstyring og sørge for at du får pengene som skyldes din bedrift, kreves gode rutiner for oppfølging av fakturaer. Her vil det være smart å benytte seg av betalingspåminnelser, eller du kan sende fakturaen direkte til inkasso. 

Betalingspåminnelse eller betalingsoppfordring?

Når kunde ikke betaler for seg til tross for betalingspåminnelser og purringer, vil det neste steget i prosessen være inkasso. I et slikt tilfelle sendes det ut en betalingsoppfordring – vær oppmerksom på at dette ikke er det samme som en betalingspåminnelse. 
  
Til dette kan det være lurt å få hjelp fra et eksternt inkassobyrå. 

Få hjelp med ubetalte fakturaer fra en profesjonell inkassopartner

Ønsker du hjelp til å få inn ubetalte fakturaer? Takket være vår forståelse av folks betalingsmønster og betalingstrender, kan Intrum skreddersy individuelle betalingspåminnelser til dine kunder.  
   
Ved å bruke våre påminnelsestjenester, frigjør du tid og sørger for at dine fakturaer følges opp i tide, til de angitte tidspunktene. Vi har spesialdesignede pakker for ethvert behov, og gir deg full kontroll og fleksibilitet.