Advarer mot falske SMS-er 

Obs! Vi har oppdaget at det blir sendt ut falske tekstmeldinger fra Intrum. Ikke trykk på lenken i SMS-en eller oppgi personlig informasjon. Les mer om svindelforsøket her.

Les mer ›

Inkasso i Norge

Uansett om du er en liten eller stor bedrift, mener vi at du bør fokusere på det du er best på, så fokuserer vi på det vi er best på - nemlig at du får betalt for dine tjenester. Vi håndterer sene betalinger rettferdig og etisk, så vi kan hjelpe deg med å få betalt raskere og reduserer utestående kreditt. Vi har spesialiserte prosesser for alle typer innfordring basert på vår lange erfaring med inkasso, samt kunnskap om generell betalingsatferd.

Vår jobb er å sørge for at du får betalt for din. 

 

 

Skreddersydd teknologi

Juridiske tjenester og etisk inkasso

Ingen etableringsavgift

Ingen bindingstid


Norges største inkassobyrå

Intrum er Norges og Europas markedsledene inkassobyrå. Vi har erfaringen og kunnskapen til å hjelpe deg.

Mer enn bare inkasso

Vi i Intrum tilbyr flere tjenester enn bare inkasso. Vi tilbyr tjenester innen lån, faktura og har vår egen analyseavdeling.

Vi tar var på dine kunder

Det viktigste våre kunder har, er sine kunder. Derfor er god kunebehandling ekstremt viktig for oss i Intrum.

Ofte stilte spørsmål

FAQ - Inkasso i Norge | Intrum

Hvordan blir kundene mine behandlet?

Intrum har en etisk tilnærming til inkasso og jobber aktivt med både privatpersoner og bedrifter for å finne gode løsninger for den enkelte. Vi streber hele tiden etter å ha fornuftige, bærekraftige og varige betalingsavtaler, slik at de kan se veien videre til en sunnere økonomi. Vi hjelper din bedrift å vokse ved å ta vare på kundene dine. Dine kunderelasjoner er viktige og vi kan garantere at de er i trygge hender hos Intrum.

Når får jeg pengene mine?

Som utgangspunkt vil du motta betaling en gang i måneden. Dersom kunden din har satt opp en avdragsordning, vil du derfor motta betalingen på avdrag.

Hvis vi behandler flere saker for deg, får du også oppgjøret samlet en gang i måneden, dersom det er avtalen vi har inngått.

Hva hvis kunden er uenig i fakturakravet?

Vi anbefaler deg å ha en ryddig og lett forståelig faktura, hvor en spesifiserer tjenestene i ulike ordrelinjer. Dette vil gjøre det enklere å delkreditere dersom en sluttkunde skulle være uenig deler av fakturakravet. Det er fordi sluttkunden ikke har lov til å holde tilbake betaling dersom de kun er uenige i deler av faktura. Du kan lese mer om uenighet i fakturakravet her.

Hva betyr innsigelse?

En innsigelse betyr at kunden som har fått tilsendt en faktura ikke er enig i fakturaen som er tilsendt. En innsigelse må være skriftlig. Etter dette skal det bevises om det er støtte i innsigelsen eller ikke. Dersom innsigelsen er reell, skal du ikke sende fakturaen til inkasso. Dersom du allerede har sendt saken til Intrum for behandling, og innsigelsen oppstår i etterkant, vil vi avklare situasjonen og sette innsigelsesprosessen på pause for denne perioden.

Hva koster inkasso?

Prisen på inkasso avhenger blant annet av saken/sakene og hvilken avtale du har. I våre online løsninger kan du velge den pakken som passer best for deg, eller du kan ta kontakt med oss og få et spesialtilpasset tilbud.

En mann med headset som snakker med kunder om inkasso i Norge.

Norges største inkassobyrå

Intrum er Europas markedsledende inkassobyrå, med et spekter av tjenester innen kredittstyring og finansielle tjenester.

 

Les mer om Intrum her 

Ønsker du å bli kunde hos Intrum?

Vi leder veien til en sunn økonomi